Amerykańska komisja handlu (FTC) bada umowę Apple'a z Amazonem z ub.r., która umożliwia bezpośrednią sprzedaż nowych iPhone'ów, iPadów, Mac'ów, zegarków i telewizorów klientom końcowym poprzez platformę e-commerce – twierdzi The Verge. Ten krok miał ograniczyć handel podróbkami i inne nadużycia związane z obrotem produktami Apple'a na Amazonie. Jednak według The Verge wypchnął z biznesu legalnych resellerów, oferujących urządzenia z niższych segmentów cenowych albo modele odnawiane. FTC sprawdza, czy rozpoczęcie przez Apple'a bezpośredniego handlu najważniejszymi produktami zaszkodziło mniejszym podmiotom. Apple i Amazon nie skomentowały tych doniesień.

FTC niedawno pokazała, że giganci nie mogą liczyć na komisji na taryfę ulgową, wymierzając 5 mld dol. kary Facebookowi w związku z naruszeniami bezpieczeństwa danych użytkowników.

W czerwcu br. pojawiła się informacja, że Apple'a prześwietla inny regulator – departament sprawiedliwości USA może prowadzić postępowanie sprawdzające, czy producent nadużył swojej pozycji na rynku mobilnym.