Apple ramach partnerstwa z IBM dostarczy ponad 100 rozwiązań dla przedsiębiorstw, opartych na oprogramowaniu i chmurze „Big Blue”. Będą one dostępne wyłącznie na system iOS, czyli iPhone’y i iPady. Ponadto IBM będzie mogło sprzedawać urządzenia Apple’a ze swoimi rozwiązaniami klientom biznesowym. Apple ma im zapewnić wsparcie w ramach nowej usługi AppleCare for Enterprise. 

Analitycy firmy Jefferies szacują, że dzięki partnerstwu z IBM Apple pozyska 42 mln nowych użytkowników. Dla porównania w ub. kwartale sprzedało 12,3 mln iPadów. Kurczące się obroty w tym segmencie (w minionym kwartale spadły o 14 proc.) skłoniły Apple’a do poszukiwania klientów w firmach. Wprawdzie według Apple’a iPady są już w wielu przedsiębiorstwach – koncern twierdzi, że używa ich 99 proc. spośród 500 największych przedsiębiorstw z listy magazynu Fortune – jednak mają je głównie pojedyncze osoby lub działy, a część to prywatny sprzęt pracowników. Apple liczy, że iPhone’y i iPady uzbrojone w aplikacje i funkcje stworzone dla środowisk biznesowych, niedostępne na inne systemy, zainteresują już nie poszczególnych użytkowników, lecz całe organizacje.