Problem związany z ekranami do laptopów Apple’a polega na tym, że na powłoce antyrefleksyjnej pojawiają się rysy i plamy, przez co obraz na ekranie staje się niewyraźny.

Za darmo mogą być wymieniane uszkodzone ekrany Retina w MacBookach w ciągu 3 lat od zakupu, nie później niż do 16 października 2016 r. (czyli z tej możliwości będą mogli skorzystać także klienci, którzy kupią laptopa Apple’a). Z kolei użytkownicy, którzy na własny koszt zastąpili wadliwe wyświetlacze nowymi, mogą uzyskać zwrot wydatku. Zgłoszenia przyjmują autoryzowane serwisy Apple’a, które oceniają, czy podzespoły kwalifikują się do darmowej wymiany.

Apple uruchomił całą akcję bez większego rozgłosu. Firmę najwyraźniej skłoniło do działania rosnące niezadowolenie użytkowników, którzy narzekali w Internecie na wadliwe wyświetlacze. Pierwsze wpisy pojawiły się w marcu br. Poszkodowani klienci utworzyli serwis o nazwie Staingate, zamieszczając zdjęcia uszkodzonych ekranów. Wady zgłosiło w nim ok. 6 tys. osób. W jednym z serwisów pojawiła się petycja do Apple’a w tej sprawie, podpisana przez ponad 4 tys. użytkowników. Dotychczas koncern nie zawsze uwzględniał reklamacje związane z wytartymi ekranami.