Analitycy Internetowego Domu Maklerskiego wyznaczyli cenę docelową Asbisu na 8,80 zł (w poprzedniej rekomendacji: 6,10 zł). Ich zdaniem firma poprawi wyniki dzięki wprowadzanym już we wcześniejszych kwartałach zmianach w portfolio – zmniejsza się znaczenie niskomarżowych produktów, a rośnie udział marek własnych w sprzedaży (Prestigio i Canyon) – w II kw. br. wzrósł on do 22 proc. z 17,2 proc. w I kw. br., co wpływa na poprawę marży i zysku.
Według IDMSA skonsolidowana marża brutto Asbisu w III kw. br. zwiększyła się o 0,8 pproc. w porównaniu z zeszłym rokiem, do 5,5 proc. Dom maklerski zakłada, że w minionym kwartale – głównie dzięki rosnącej sprzedaży marek własnych (zwłaszcza smartfonów, tabletów, urządzeń GPS i czytników e-booków) i poprawie na rynku rosyjskim – skonsolidowane przychody dystrybutora zwiększyły się o 12 proc. rok do roku, do 486 mln dol., a zysk netto o 33 proc. do 2,7 mln dol. (spółka poda wyniki w listopadzie). W całym 2013 roku przychody mają sięgnąć ponad 2 mld dol., a zysk netto – 13,5 mln dol. (w 2012 r. odpowiednio 1,74 mld dol. i 9,1 mln dol.). Zdaniem analityków przychody ze sprzedaży marek własnych mogą przekroczyć prognozowane przez zarząd w br. 300 mln dol., gdyż  w I poł. br. plan został zrealizowany w 59 proc.