Asseco: spadki w krajowym segmencie
W segmencie polskim zmniejszył się zysk i przychody Asseco. Spółka wyjaśnia powody.
W segmencie Asseco Poland przychody grupy ze sprzedaży w III kw. br. zmniejszyły się o 5,9 proc., do 290,1 mln zł, a zysk operacyjny o 27,4 proc., do 38,2 mln zł. Tym samym krajowa część miała 10,6 proc. udziału w globalnych przychodach koncernu informatycznego oraz przyniosła niecałe 15 proc. zysku.
W bilansie 3 kwartałów 2019 r. Asseco również odnotowało dołek w segmencie polskim – obroty były niższe o 8,5 proc. (893,8 mln zł), a zysk operacyjny o 27,4 proc. (125,6 mln zł).
Asseco wyjaśnia spadki wynikami na "nadzwyczaj wysokim poziomie" w analogicznym okresie 2018 r. ze względu na wprowadzenie wówczas nowych regulacji prawnych. Znacznie zwiększona sprzedaż w ub.r. dotyczyła głównie sektora bankowego i modyfikacji w systemach związanych z RODO, STIR czy split payment – informuje spółka.
Rafał Kozłowski, wiceprezes Asseco Poland, informuje, że w br. odnotowano większą sprzedaż w sektorze zdrowia, dzięki realizacji nowych projektów cyfryzacji. Dobre rezultaty grupa osiągnęła także w bankowości, mimo wysokiej bazy przychodów z ub.r. Według wiceprezesa Asseco podpisało nowe, długoterminowe umowy z instytucjami z sektora publicznego i przedsiębiorstwami o łącznej wartości kilkuset milionów złotych.
Globalnie grupa wypracowała w III kw. br. podobny zysk netto przypisany akcjonariuszom jak w poprzednim roku (78,5 mln zł), przy przychodach większych o niemal jedną czwartą (2,74 mld zł).
W kw. I-III br. zysk dla akcjonariuszy wyniósł 238,2 mln zł, czyli blisko 3 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przychody zwiększyły się o prawie 16 proc., tj. ponad 1 mld zł, do 7,73 mld zł.
Wiceprezes Marek Panek poinformował, że Asseco nadal aktywnie poszukuje spółek do przejęcia i prowadzi wiele rozmów z rożnymi podmiotami. Jak zauważył, ostatnio jednak ceny wzrosły, na rynku akwizycji konkurencją są fundusze inwestycyjne. Na celowniku Asseco znajduje się średnie i duże spółki.
Podobne aktualności
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.
W Rzeszowie za 10 mln zł powstał pierwszy w Polsce samorządowy SOC
Po inwazji Rosji na Ukrainę w mieście wzrosło ryzyko cyberataków.