Asus dostarczył na światowy rynek w ub.r. 1,1 mln notebooków dla graczy, a MSI – 900 tys. – według szacunków opartych na danych firm z łańcucha dostaw. Dell, który koncentruje się na segmencie high-end (laptopy gamingowe w cenie od 2 tys. dol.), wprowadził do sprzedaży ponad 100 tys. szt. Pozostali producenci, jak Acer, Lenovo, HP, Razer, Gigabyte mieli podobny wynik co rok wcześniej.

Te same źródła oceniają wielkość dostaw notebooków gamingowych na świecie w 2015 r. na 3,8 – 4 mln szt. Chodzi o maszyny wyposażone co najmniej w kartę graficzną Nvidia GeForce GTX950M oraz procesor Intel Core i7, kosztujące w detalu ponad 999 dol. W 2016 r. dostawy mają wzrosnąć do 4,5-5 mln szt. Oznaczałoby to wzrost o 12 do 31 proc. w porównaniu z szacunkiem dla 2015 r.

Zdaniem firm z łańcucha dostaw konkurencja wśród producentów notebooków gamingowych wzrośnie w tym roku, ponieważ producenci tacy jak Lenovo, Haier, Dell i Acer podejmują działania, aby zwiększyć sprzedaż. Lenovo nawiązał współpracę z Razerem, natomiast Haier poszerzył portfolio serii gamingowej Thunderobot. Asus gromadzi zasoby, aby rozwijać notebooki dla graczy, chcąc utrzymać pozycję lidera. Wkrótce spodziewane są kolejne premiery nowych modeli.