Asus oferuje smartfony, wearables przyszłością
Obchodzący 25-lecie tajwański producent wchodzi na rynek smartfonów. Zdaniem szefa spółki w Polsce, Sławomira Stanika, przyszłością rynku mobilnego są urządzenia noszone (wearables).
Asus chce umocnić się na rynku urządzeń mobilnych. W tym roku debiutują smartfony z linii ZenFone. Są to urządzenia w rozmiarach 4-6 cali z procesorem Intel Atom. Najtańszy model ma kosztować na rynku amerykańskim 99 dol. Sławomir Stanik, Country Manager Asusa w Polsce, zapowiada, że w następnych latach pojawią się kolejne nowinki.
? Na pewno najbliższa przyszłość będzie należeć do wearables, czyli zegarków, opasek i wszystkich urządzeń, które mogą pomóc w uprawianiu sportów. Również miniaturyzacja i hybrydyzacja urządzeń to są kierunki, w których podąża cała branża. Baterie będą coraz trwalsze i lepsze – prognozuje Sławomir Stanik.
Hybrydyzacja urządzeń przejawia się m.in. we wprowadzaniu na rynek coraz większych smartfonów, które łączą funkcje telefonu i tabletu (tzw. phablety). Szef Asusa w Polsce nie przewiduje jednak, by ostatecznie doszło do całkowitej hybrydyzacji i by polscy konsumenci używali tylko jednego urządzenia. Według niego pozostaną co najmniej dwie kategorie – małe urządzenia przenośne, służące do dzwonienia i konsumowania treści, oraz większe sprzęty, wykorzystywane do tworzenia. W pierwszej grupie znajdują się smartfony i tablety, a w drugiej notebooki.
? Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Jednym z ograniczeń jest ergonomia. Aby wygodnie pisać na klawiaturze, musi ona mieć odpowiednie wymiary. Nie wierzę, że jedno urządzenie będzie w stanie zastąpić wszystkie – ocenia Sławomir Stanik.
Dodaje, że trend ten potwierdza zachowanie polskich konsumentów. Wciąż wyraźnie rozróżniają oni rynek tabletów od smartfonów, choć coraz bardziej się one przenikają. Menedżer zauważa, że dla Polaków ważna jest przede wszystkim to, by otrzymać dobrą jakość za rozsądną cenę.
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.
Ok. 1,8 tys. zł za smartfona w 2024 roku
„Dobra wiadomość jest taka, że konsumenci są skłonni płacić więcej za swoje telefony" - twierdzi dyrektor.