W II kw. br. Asus poprawił wynik netto o 26 proc. wobec ub.r., do ok. 53 mln dol. przy przychodach mniejszych o 11 proc. r/r (ok. 2,25 mld dol.). Marża brutto zwiększyła się do 13,8 proc. z 12,7 proc. Wobec I kw. br. (11,5 proc.) marża również była wyższa, ale zysk netto okazał się jednak niższy o 23 proc.

Po roku restrukturyzacji, gdy zysk osiągnął rekordowo niski poziom, Asus przewiduje większą sprzedaż w II poł. br.

Cienkie i lekkie dominują

W III kw. br. producent spodziewa się większej sprzedaży komputerów o 20 proc. wobec II kw. br. W I poł. 2019 r. już ponad połowę przychodów (57 proc.) ze sprzedaży notebooków marki generują cienkie i lekkie modele. W I poł. 2018 r. ten odsetek wynosił 40 proc. W ujęciu ilościowym sprzedaż cienkich i lekkich laptopów na całym rynku poszła w górę o 27 proc., a w Asusie – o 40 proc., co wskazuje na duże zapotrzebowanie na ten sprzęt.

Widoczny jest także nadal rosnący popyt na komputery gamingowe. Sprzedaż PC dla graczy zwiększyła się na całym rynku o 9,1 proc. w I poł. 2019 r., a sprzętu Asusa – o 10,2 proc. – podaje producent. W III kw. br. spodziewa się wyniku wyższego o 15-20 proc. niż w II kw. br.

W przypadku komponentów przewidywany jest wzrost o 15 proc. wobec II kw. br.

Asus ze sprzedaży komputerów generuje 70 proc. przychodów, a 30 proc. z komponentów i innych produktów (nie licząc smartfonów) – według danych za II kw. br. Stratę netto nadal nadal przynosi biznes smartfonowy.