Zysk na akcję Asusa w I kw. br. wyniósł 0,157 dol., natomiast zysk netto na sprzedaży marek własnych – 120 mln dol., o 15,6 proc. mniej niż przed rokiem, oraz o 19 proc. mniej w odniesieniu do IV kw. 2014 r. Przychody natomiast były nieznacznie wyższe – o 1,9 proc. rok do roku, osiągając pułap 3,33 mld dol. Marża brutto producenta utrzymała się na poziomie zbliżonym do I kw. ub.r., tj. 13,18 proc. W Europie firma wypracowała 28 proc. przychodów (czyli ponad 930 mln dol.).

Korporacja zasadniczą część obrotów generuje na sprzedaży komputerów (67 proc. w I kw.). W minionym kwartale Asus wprowadził na światowy rynek 4,8 mln notebooków oraz 600 tys. desktopów. Drugą pod względem sprzedaży kategorią produktów są smartfony i tablety (16 proc.). W I kw. br. producent wprowadził na rynek 3 mln smartfonów oraz 1,5 mln tabletów. Kolejne 14 proc. przychodów Asus wypracował na komponentach, a 3 proc. – na urządzeniach i usługach Internetu rzeczy.

W II kw. br. Asus stawia na dużo większą sprzedaż smartfonów – zamierza wprowadzić na światowy rynek o 60 proc. więcej urządzeń niż w I kw. (4,8 mln szt.). Bilansu firmy nie poprawi jednak przewidywany spadek sprzedaży notebooków (do 4,5 mln szt.), desktopów (do 500 tys. szt.) i tabletów (1,2 mln szt.).

Początek bieżącego kwartału nie był udany dla firmy – sprzedaż w kwietniu br. była najniższa od 2 lat, co Asus wyjaśnia większymi niż oczekiwano spadkami sprzedaży notebooków i tabletów. Przychody korporacji w minionym miesiącu wyniosły 1,08 mld dol., tj. o 21,6 proc. mniej niż marcu br., oraz o 4 proc. mniej w odniesieniu do kwietnia 2014 r.