Wyciekły dane 12,5 proc. zarejestrowanych klientów usługi "na kartę". To był "zaplanowany i umyślny atak" – poinformował Virgin Mobile Polska. Według operatora doszło do niego w dniach 18-22 grudnia br. Zaatakowano aplikację, umożliwiającą dostęp do danych rejestrowych. Łupem hakerów padły imiona, nazwiska, numery PESEL albo numery dowodów tożsamości niektórych klientów. Operator nie podaje ich liczby. Zapewnia, że problem nie dotyczy użytkowników korzystających z abonamentu.

Virgin Mobile poinformował, że zawiadomił o ataku klientów, których dane mogli przejąć hakerzy, jak również organ odpowiedzialny za nadzór nad ochroną danych osobowych. Wprowadził również dodatkową weryfikację tożsamości klientów, co ma uniemożliwić nielegalne wykorzystanie wykradzionych danych. Spółka zapowiedziała również zawiadomienie organów ścigania.

Spółka zapewnia na swojej stronie, że "stosuje wiele metod i rozwiązań", by informacje klientów "nigdy nie trafiły w niepowołane ręce". "Nasze systemy informatyczne są zarządzane przez profesjonalistów, którzy wdrożyli odpowiednie mechanizmy zabezpieczeń." – podaje Virgin Mobile.