Anna Klimczuk została nową rzecznik prasową i dyrektor komunikacji w polskim oddziale Microsoftu. Zastąpi na tym stanowisku Joannę Frąckowiak, która od lutego rozpoczyna pracę dla azjatyckiej centrali regionalnej firmy, gdzie obejmie stanowisko Commercial Communications Lead.

Anna Klimczuk obejmując stanowisko rzecznik prasowej i szefowej PR polskiego oddziału Microsoftu, będzie odpowiedzialna za strategię komunikacji marki na polskim rynku, zarówno od strony biznesowej, związanej z chmurą obliczeniową, sztuczną inteligencją i transformacją biznesu, jak i usługami oraz produktami dla konsumentów.

Joanna Frąckowiak będzie odpowiedzialna za realizację strategii komunikacji w obszarze B2B dla całego regionu Azji, obejmującego 20 rynków, w tym kraje takie jak Australia, Chiny, Indie, Japonia. W nowej roli, we współpracy z centralą Microsoft Corporation w Redmond oraz oddziałami Microsoftu w całym regionie będzie tworzyć i koordynować kampanie skierowane do klientów biznesowych, instytucjonalnych oraz partnerów firmy.

„Cieszę się też bardzo, że Polka została doceniona na drugim końcu świata i będzie miała możliwość dalszego rozwoju w tak dynamicznym i ciekawym otoczeniu biznesowym, jakim jest Azja” – mówi Aniela Hejnowska, dyrektor marketingu i operacji w Microsofcie.

„Różnorodność płci ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w branży technologii. Nie dotyczy ona tylko stanowisk stricte technicznych, ale budowania kultury firmy w jej pełnym wymiarze”. – dodaje.

Anna Klimczuk pracuje w komunikacji Microsoftu od 9 lat, odpowiadając m.in. za współpracę z sektorem największych przedsiębiorstw, edukacją, organizacjami pożytku publicznego czy jednostkami administracji publicznej. Jest absolwentką politologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych z Public Relations także na tej uczelni.

Joanna Frąckowiak jest związana z PR-em Microsoftu od 15 lat, z czego przez ostatnie 5 lat odpowiadała za strategię komunikacji firmy w Polsce oraz jej kompleksową realizację, we współpracy z klientami i partnerami. Jest absolwentką Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku marketing i zarządzanie. Posiada też dyplom brytyjskiego Chartered Institute of Public Relations.