Podczas „Axis Forum 2016” producent poinformował o planach rozwoju w najbliższych latach. Otóż Axis Communications będzie powiększać biznes o nowe produkty. Celem jest rozbudowa portfolio związanego z monitoringiem i różnego rodzaju zabezpieczeniami. Z firmy, która oferowała tylko kamery, Axis i staje się dostawcą rozwiązań i zachęca partnerów do rozbudowy oferty o „nowe biznesy”. Są to m.in. rozwiązania kontroli dostępu, interkomy, głośniki sieciowe, strumieniowanie muzyki. Taki wybór jest związany z tym, że wymienione systemy można powiązać z monitoringiem i sprzedawać razem z nim (np. tam, gdzie jest monitoring wideo, jest także kontrola dostępu), co pozwala integratorom na rozszerzenie oferty i generowanie dodatkowych przychodów. Jednak monitoring wideo ma być nadal core bussinesem Axisu.

Jak zauważa producent, na aktualnych „nowych biznesach” nie kończą się możliwości powiększania zakresu działania przez integratorów. Ponieważ systemy monitoringu funkcjonują na bazie rozwiązań sieciowych, integratorzy systemów mogą dodawać do nich kolejne elementy, np. systemy alarmowe, a także telefonię IP. Z kolei rozmaite rozwiązania można powiązać z analizą Big data, IoT oraz przetwarzaniem w chmurze i wszystko scalić w jedną całość. Zdaniem przedstawicieli Axisu rynek będzie zmieniał się w kierunku kompleksowych rozwiązań, bo takie są oczekiwania klientów i integratorzy z pomocą producenta powinni starać się im sprostać.
 
Powołanie działu „New Business”, który istnieje od 2012 r., jest związane z tym, że producent przewiduje nasycanie się rynku monitoringu. Nowości mają poprawić bilans Axisu wobec prognozowanego spadku dynamiki sprzedaży kamer.

– Nie da się rosnąć o 25 proc. co roku, bo rynek się nasyci. To zjawisko już następuje – wyjaśnia Daniel Lesisz, Distribution Accout Manager Axisu w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich, odpowiedzialny za nowe biznesy. Zapowiedział, że nowości w ofercie producenta będzie coraz więcej.