Badania rynku: co jest najważniejsze dla e-sklepów
Serwis OpisyProduktów.pl sprawdził, jakimi czynnikami kierują się sklepy internetowe podejmując decyzję o wprowadzeniu do oferty nowego produktu. Okazało się, że dla handlowców najważniejsza jest ciągłość dostaw.
Brak problemów z dostawą towaru jako najważniejszy czynnik wyboru nowego produktu wskazało 84 proc. respondentów. Handlowcy również chętnie włączają do asortymentu produkty popularne, które budzą zaufanie (80 proc.) oraz towar znany właścicielowi sklepu (77 proc.). Kolejne trzy pozycje zajmują czynniki związane z logistyką. Tym razem dotyczą one łatwego dostępu do zdjęć produktu (76 proc.), informacji o produktach (74 proc.) oraz łatwości wysyłki towaru (74 proc.). Ponad połowa handlowców (58 proc.) woli oferować rzeczy, których sama używa. Mniej istotnym czynnikiem przy wyborze asortymentu do sklepu internetowego okazał się to, jakie produkty właściciel ma w sklepie tradycyjnym (29 proc. wskazań).
W badaniu zapytano także, które z podanych czynników są kluczowe – cztery otrzymało wskazania powyżej 20 procent: ciągłość dostaw, wizerunek (wśród właścicieli sklepów oraz klientów), dostępne zdjęcia i informacje o produkcie.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.