Brak problemów z dostawą towaru jako najważniejszy czynnik wyboru nowego produktu wskazało 84 proc. respondentów. Handlowcy również chętnie włączają do asortymentu produkty popularne, które budzą zaufanie (80 proc.) oraz towar znany właścicielowi sklepu (77 proc.). Kolejne trzy pozycje zajmują czynniki związane z logistyką. Tym razem dotyczą one łatwego dostępu do zdjęć produktu (76 proc.), informacji o produktach (74 proc.) oraz łatwości wysyłki towaru (74 proc.). Ponad połowa handlowców (58 proc.) woli oferować rzeczy, których sama używa. Mniej istotnym czynnikiem przy wyborze asortymentu do sklepu internetowego okazał się to, jakie produkty właściciel ma w sklepie tradycyjnym (29 proc. wskazań).
W badaniu zapytano także, które z podanych czynników są kluczowe – cztery otrzymało wskazania powyżej 20 procent: ciągłość dostaw, wizerunek (wśród właścicieli sklepów oraz klientów), dostępne zdjęcia i informacje o produkcie.