W tym roku przynajmniej raz z oferty sklepu internetowego skorzystało 30 proc. polskich Internautów (32 proc. badanych). Zwolennicy takiej formy zakupów chwalą sobie atrakcyjne ceny – 56 proc. wskazań  (wcześniej było to 43 proc.). Ponad połowa kupujących w sieci korzysta z porównywarek cen, głównie z  Ceneo.pl oraz Skąpca.

 

Składanie zamówień bez wychodzenia z domu jest atrakcyjne dla 53 proc. badanych (dwa lata temu dla 41 proc.). Według 46 proc. biorących udział w badaniu, oferta internetowych sklepów jest coraz bogatsza (dwa lata temu zwróciło na to uwagę 33 proc. respondentów).

 

Osoby stroniące od zakupów online boją się nieuczciwych sprzedawców (36 proc. ), nie akceptują braku możliwości obejrzenia towarów przed zakupem (35 proc.), nie mają wiedzy o handlu w Internecie (19 proc.), mają obawy związane z płatnościami (15 proc.), przeszkadza im, że nie mogą poradzić się sprzedawcy (10 proc.) boją się, że towar nie zostanie dostarczony na czas (7 proc.).

 

Podobnie jak w roku ubiegłym, prezenty świąteczne w sieci zamierza kupić blisko 2 mln Polaków (14 proc.% dorosłych internautów). W granicach 100 złotych zamierza wydać w sieci co dziesiąty e-klient (10 proc.). W zeszłym roku taką kwotę deklarował co piaty (18 proc.). Z 14 do 20 proc. wzrósł odsetek osób chcących wydać od 300 do 500 złotych. O połowę wzrosła też grupa chcąca wydać między 500 a 1000 złotych – obecnie taką sumę deklaruje 15 proc. e-klientów.

W sieci kupią przede wszystkim kosmetyki, odzież, płyty CD, zabawki, książki i filmy.

 

 

Badanie D-Link Technology Trend zostało zrealizowane przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link Polska w listopadzie 2009 roku na próbie 1006 osób, reprezentatywnej dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polaków.