Ekrany digital signage mogą wpływać na zmianę decyzji zakupowych nawet przez co drugiego klienta – według badania przeprowadzonego przez Kantar TNS i Samsung Electronics Polska w gastronomii. Aż 65 proc. spośród nabywców, którzy zamówili danie reklamowane na wyświetlaczach przyznało, że wchodząc do restauracji miało inny plan i zmieniło swoją decyzję w wyniku pokazywanej promocji. Stwierdzono, że sprzedaż produktów prezentowanych na ekranach wzrosła średnio o 36-40 proc.
 
Z badania wynika, że połowa klientów zwróciła uwagę na treści wyświetlane na ekranach digital signage, zwłaszcza mężczyźni i osoby młode (millennialsi).
 
Taką formę prezentacji większość klientów (91 proc.) oceniła jako czytelną i zrozumiałą, a informacja ich zdaniem przyciągała uwagę. Jak zapewnia Samsung, 2/3 respondentów stwierdziło, że ten sposób wyświetlania treści ułatwia im dokonanie wyboru, a dla przeszło 60 proc. jest usprawnieniem przy zamawianiu dań. Dodatkowo, 60 proc. badanych przyznało, że chętnie korzysta z ekranów dotykowych, jeżeli są one dostępne w miejscu sprzedaży.
 
Badanie zrealizowano we wrześniu br. w dwóch restuaracjach sieciowych na próbie 141 osób.
 
Według prognozy IDC sprzedaż monitorów na rynku Digital Signage wzrośnie o 10 proc. w 2019 r. oraz o 12 proc. w 2020 r., ponieważ coraz więcej firm wykorzystuje cyfrowe nośniki do reklamy i informacji.