Internet Software House’y  dostarczają m.in. aplikacje wspomagające prowadzenie biznesu, np. dla e-sklepów. Popyt zwiększa się. Według GUS systemów do automatycznej, internetowej wymiany danych z innymi podmiotami używa 66 proc. firm, a do wewnętrznej komunikacji – 35 proc. W ciągu roku wzrost wyniósł odpowiednio 17 i 1 punkt procentowy. Firmy są zainteresowane m.in. aplikacjami mobilnymi i rozwiązaniami „szytymi na miarę”.

– Nie tak dawno aplikacji mobilnych dotyczyło jedno na 20 zapytań, a obecnie – co siódme – informuje Michał Sosin, business development manager Da Vinci Studio, jednej z firm z branży. Jego zdaniem zapotrzebowanie wynika z migracji firm na rozwiązania przenośne.

– W ostatnim roku zauważyliśmy duży wzrost zainteresowania systemami dla niestandardowych modeli biznesowych. Firmy coraz częściej szukają szansy rozwoju lub umocnienia pozycji w innowacjach. Potrzebują rozwiązań, które zapewnią im chwilową przewagę
– stwierdza Jarosław Walczuk, dyrektor ds. rozwoju w e-point.

Coraz większy udział w wartości polskiej branży IT mają produkty i usługi oferowane w sieci. Według przytaczanych przez Interaktywnie.com danych z raportu The Boston Consulting Group, przygotowanego na zlecenie Google’a wynika, że w 2009 r. wartość tak zwanej gospodarki internetowej w Polsce wyniosła 35,7 mld zł, czyli 2,7 PKB. Do 2015 r. wzrost ma wynosić 14 proc. rocznie. Dla porównania wartość całego rynku IT w Polsce w 2011 r. PMR wyceniło na 27,9 mld zł (o 7,6 proc. więcej niż rok wcześniej).