Klienci biznesowi kupują coraz więcej monitorów – wynika z danych Contextu. W II kw. br. sprzedaż w dystrybucji zwiększyła się o 17 proc. To kolejny kwartał sygnalizujący rosnący popyt na wyświetlacze w przedsiębiorstwach. W pierwszych dwóch miesiącach I kw. br. odnotowano sprzedaż większą o 56,7 proc.

Wynik w Polsce w II kw. br. jest wyższy niż średnia w zachodniej Europie (+11 proc.). Prognoza na kolejne kwartały również przewiduje wzrost, co jest związane m.in. z większą sprzedażą komputerów dla klientów biznesowych.

Pozytywny trend widać zwłaszcza w segmencie modeli o rozdzielczości Full HD oraz WQHD (2560 × 1440 pikseli). W przypadku tych ostatnich sprzedaż wzrosła o ponad 65 proc., do czego przyczynił się dwukrotny spadek średniej ceny takich monitorów. Z kolei urządzenia UHD (3840 x 2160 pikseli) zdaniem analityków są wciąż drogie dla klientów biznesowych i to może być główny powód, dlaczego nie widać wśród nich takiego zainteresowania tym sprzętem jak u konsumentów.

W II kw. br. średnia cena monitora konsumenckiego UHD wyniosła 303 euro (ok. 1,3 tys. zł) – to ponad 30 proc. mniej, niż przeciętna stawka za modele przeznaczone dla firm. Wynika to z większej konkurencji w segmencie użytkowników domowych. Tym niemniej w zachodnioeuropejskiej dystrybucji przychody ze sprzedaży wyświetlaczy UHD dla konsumentów wzrosły o 70 proc., podczas gdy na całym rynku monitorów dla klientów domowych – o 13 proc.

 

Sprzedaż monitorów biznesowych w wybranych krajach

   

Kraj

Wzrost liczby sprzedanych szt. w II kw. 2018 r. (r/r)

Holandia

20,30%

Hiszpania

18,50%

Wielka Brytania

18,20%

Polska

17,00%

Francja

16,80%

Niemcy

4,00%

 

Źródło: Context