Biznes polubił szerokie ekrany
Sprzedaż biznesowych monitorów ultra-wide w Polsce wzrosła w trzycyfrowej skali.
W III kw. br. wartość sprzedaży szerokich monitorów komputerowych na polskim rynku zwiększyła się o blisko 160 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. Dane obejmują modele biznesowe o proporcjach ekranu 21:9 lub 32:9.
Silny trend wzrostowy jest widoczny w całej zachodniej Europie, choć na największych rynkach, w Niemczech i Wielkiej Brytanii bilans poprawił się w dwucyfrowej skali (odpowiednio o blisko 84 proc. oraz 73 proc.). Większość szerokich modeli – 75 proc. w ujęciu ilościowym – jest skierowanych do konsumentów, głównie graczy, ale popyt w tym segmencie w III kw. br. spadł. Jednak końcówka roku tradycyjnie powinna być lepsza w przypadku sprzętu zamawianego do domu.
Generalnie jednak zakupy modeli z szerokimi ekranami nie są duże – takie urządzenia mają 6 proc. udziału w łącznej sprzedaży monitorów do PC na zachodzie Europy. W 2019 r. analitycy oczekują natomiast, że nisza się powiększy, wraz ze spadkiem cen oraz poszerzaniem asortymentu.
"Znaczny wzrost sprzedaży ultraszerokich monitorów dla firm odzwierciedla zapotrzebowanie na większe ekrany w środowisku korporacyjnym" – komentuje Dominika Koncewicz, starszy analityk Contextu. Zauważa, że tym roku producenci wprowadzili na rynek więcej modeli tego typu.
Najpopularniejsze w tym segmencie rynku okazują się urządzenia 34-calowe. Mają 63 proc. udziału w urządzeniach kupionych w III kw. br. i ten udział zwiększa się. Rośnie także zainteresowanie większymi ekranami, np. o przekątnych 37,5 oraz 49 cali.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.