W trzech kwartałach 2017 r. grupa Black Point miała 1,62 mln zł skonsolidowanej straty netto. To więcej niż rok wcześniej (0,96 mln zł). Przychody wyniosły 38,88 mln zł (-3,5 proc. r/r/).

Na minusie był również III kw. br., zamknięty 0,6 mln zł straty, co jednak jest nieco lepszym wynikiem niż w analogicznym okresie ub.r. (-0,75 mln zł). Przychody wyniosły 12,09 mln zł (+3 proc. r/r).

Sam Black Point S.A. jednostkowo miał po 3 kwartałach 1,18 mln zł straty netto, mimo większych przychodów niż w ub.r. – 20,44 mln zł (+9,7 proc. r/r).

W III kw. br. strata spółki była niższa niż rok temu: -0,28 mln zł wobec -0,52 mln zł. Przychody wyniosły 6,39 mln zł (+8,7 proc.).

We wrześniu br. Black Point S.A. odnotował jednostkowo zysk w wysokości 50 tys. zł, a rentowność sprzedaży w tym miesiącu wzrosła o 5 proc. r/r. Według zarządu ostatnie wyniki świadczą słuszności zmiany polityki cenowej i dystrybucyjnej.

Zarząd podkreśla również wzrost przychodów ze sprzedaży strategicznej grupy produktowej w III kw. br., tj. tonerów do drukarek laserowych (blisko +12 proc. r/r). Obroty spółki na własnych materiałach eksploatacyjnych do druku zwiększyły się w ujęciu wartościowym o 16 proc., a marża sięgnęła 7 proc.
 
Wpływ na jednostkowy wynik Black Pointa III kw. br. miały również według zarządu koszty reorganizacji i restrukturyzacji. Jej celem jest poprawa efektywności procesów i zwiększenie rentowności. Ponadto rosną wydatki na wsparcie sprzedaży związane z silną konkurencją, a partnerzy mają większe oczekiwania w zakresie dopłat do budżetów marketingowych. W III kw. spółka uruchomiła program serwisowy, który umożliwia użytkownikom produktów Black Pointa przedłużenie gwarancji na drukarki.

Na bilans III kw. br. miało wpływ również to, że klienci częściej kupują nowości, które według zarządu z uwagi na wyższe "koszty technologiczne" mają niższą marżę w stosunku do standardowych produktów.

Black Point deklaruje, że nadal koncentruje się na wzmocnieniu pozycji na rynku materiałów eksploatacyjnych oraz usług zarządzania drukiem.

Cały 2016 r. Black Point zamknął na minusie. W ujęciu skonsolidowanym miał 0,57 mln zł straty netto, a jednostkowo – 0,87 mln zł.