Black Point ze stratą
Prawie 418 tys. zł wyniosła skonsolidowana strata netto spółki w I kw. 2014 r., przy przychodach wielkości 16,8 mln zł.
Sam Black Point S.A. wygenerował w ubiegłym kwartale ponad 653 tys. zł straty przy przychodach 9,1 mln zł (rok wcześniej było 140,8 tys. straty). Na plusie był natomiast należący do grupy Eco Service – spółka prowadząca skup i handel pustymi kartridżami. Rok wcześniej strata skonsolidowana była większa niż w br.– 533 tys. zł, przy przychodach 39,2 mln zł, ale okres ten nie jest porównywalny z tegorocznym, ponieważ wówczas uwzględniał wyniki spółki Scot, która w br. już nie jest konsolidowana.
Według prezesa Piotra Kolbusza słaby wynik jest skutkiem gorszej koniunktury niż w IV kw., mniejszej sprzedaży ważnych klientów takich jak Scot i niektóre markety specjalistyczne. Black Point odczuł również zahamowanie eksportu na Ukrainę.
Szef firmy sygnalizuje dostosowanie spółki do warunków rynku i optymalizację kosztów. Efekty powinny być widoczne już w II kw. 2014 r. W I kw. Black Point udostępnił partnerom internetową platformę sprzedażową B2B. Zarząd pracuje nad aktualizacją strategii na najbliższe lata.
Dodatni bilans w minionym kwartale miał Eco Service. Według spółki w I kw. w porównaniu z IV kw. 2013 r. znacząco wzrosła sprzedaż w grupie towarowej lasery, udało się także wygenerować wyższe marże. Działalność Eco Service ma mieć nadal pozytywny wpływ na wyniki grupy.
Podobne aktualności
Black Point: niższa sprzedaż, wyższe zyski
Obecna strategia spółki skupia się m.in. na rozwoju sprzedaży B2B poprzez długoletnich partnerów - informuje nowy prezes.