Blisko 80 proc. przedsiębiorców skarży się na tablety
76 proc. polskich przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatnich dwóch lat kupili tablety, zgłasza związane z nimi problemy - według badania przeprowadzonego na zlecenie Panasonic’a.
Najwięcej kłopotów sprawia zbyt krótka żywotność baterii. Taką usterkę zgłosiło 36 proc. respondentów. Do częstych problemów należy również przegrzewanie się sprzętu oraz rozbicie ekranu. Inne sygnalizowane usterki to m.in. ubogi interfejs i wadliwy ekran dotykowy.
Wybierając tablet przedsiębiorcy zwracają uwagę przede wszystkim na funkcjonalność – jest ona decydującym czynnikiem dla 70 proc. ankietowanych. Niemal równie ważna jest wytrzymałość, na którą wskazało blisko dwie trzecie badanych. Oznacza to, że cena nie jest decydująca (56 proc. wskazań). Wygląd sprzętu okazuje się najmniej istotny (27 proc.).
– Przedsiębiorcy coraz częściej zaczynają dostrzegać, że zakup tańszego urządzenia mobilnego, ale mało funkcjonalnego czy podatnego na uszkodzenia może przynieść firmie więcej strat niż pożytku – uważa Jacek Wielgus, Head of CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions.
Badanie przeprowadziła agencja Dynamic Markets na zlecenie Panasonic’a. Wzięło w nim udział 2,3 tys. użytkowników tabletów z firm zatrudniających ponad 50 osób w 11 państwach europejskich, w tym w Polsce.
Podobne aktualności
Boom inwestycyjny w łączność bezprzewodową w firmach
38 proc. europejskich firm jest w trakcie wdrożeń, 41 proc. już podjęło decyzję o realizacji projektów – według badania.
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.