Najwięcej kłopotów sprawia zbyt krótka żywotność baterii. Taką usterkę zgłosiło 36 proc. respondentów. Do częstych problemów należy również przegrzewanie się sprzętu oraz rozbicie ekranu. Inne sygnalizowane usterki to m.in. ubogi interfejs i wadliwy ekran dotykowy.

Wybierając tablet przedsiębiorcy zwracają uwagę przede wszystkim na funkcjonalność – jest ona decydującym czynnikiem dla 70 proc. ankietowanych. Niemal równie ważna jest wytrzymałość, na którą wskazało blisko dwie trzecie badanych. Oznacza to, że cena nie jest decydująca (56 proc. wskazań). Wygląd sprzętu okazuje się najmniej istotny (27 proc.).

– Przedsiębiorcy coraz częściej zaczynają dostrzegać, że zakup tańszego urządzenia mobilnego, ale mało funkcjonalnego czy podatnego na uszkodzenia może przynieść firmie więcej strat niż pożytku – uważa Jacek Wielgus, Head of CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions.

Badanie przeprowadziła agencja Dynamic Markets na zlecenie Panasonic’a. Wzięło w nim udział 2,3 tys. użytkowników tabletów z firm zatrudniających ponad 50 osób w 11 państwach europejskich, w tym w Polsce.