W ciągu najbliższych 2 lat ponad 70 proc. firm handlowych oraz 66 proc. hoteli i pensjonatów zamierza kupić tablety – według badania IDC dla Panasonic’a przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Zdaniem analityków dzięki większej liczbie wdrożeń udział tabletów wśród wszystkich urządzeń komputerowych używanych w handlu (detalicznym i hurtowym łącznie) wzrośnie z 10 proc. w 2015 r. do 15 proc. w 2018 r. W branży hotelarskiej prognozowany jest zmiana z 12 proc. na 16 proc.

Ankietowani przedsiębiorcy planują używanie tabletów lub modeli hybrydowych (2 w 1) głównie ze względu na możliwość zwiększenia produktywności dzięki nim (tak odpowiedziało 72 proc. pytanych w handlu i 77 proc. w hotelach). Kolejnym celem jest lepsza interakcja z klientami (odpowiednio 51 proc. i 53 proc.). Ponadto 41 proc. potrzebuje tabletów do nowych zadań, do których nie nadają się inne urządzenia.

Co ciekawe, dla zdecydowanej większości ankietowanych, najważniejszym kryterium wyboru tabletu jest czas pracy na baterii (70 proc.). Ważny jest także czas ładowania akumulatora oraz związane z nim funkcje, np. możliwość jego wymiany podczas pracy urządzenia.

Ponadto duże znaczenie dla klientów ma wyraźny obraz na wyświetlaczu (55 proc.). Przedsiębiorcy zwracają także uwagę na zabezpieczenia (54 proc.) i funkcje telefonu, co interesuje głównie hotele i pensjonaty (66 proc. wobec 54 proc. w handlu detalicznym).

Dla wielu detalistów znaczenie mają ponadto funkcje PoS, możliwość współpracy tabletu z czytnikiem kart płatniczych i kodów kreskowych. Użytkownicy oczekują jak najwięcej funkcji w jednym urządzeniu – dla wielu pytanych to rozstrzygający argument przy podejmowaniu decyzji o zakupie tabletów.