BPSC celuje w MiS-ie. Uruchamia nowy program partnerski
Dostawca systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem zamierza zwiększyć sprzedaż swoich rozwiązań do małych i średnich przedsiębiorstw, jak również pozyskać nowych partnerów. Przygotowano dla nich nowy program.
Program partnerski BPSC jest skierowany do firm świadczących usługi na rzecz mniejszych organizacji, w tym m.in. przychodni i niewielkich sieci medycznych. Rynek MIS-iów (małych i średnich firm) od kilku lat staje się coraz bardziej istotny dla chorzowskiego dostawcy. W kwietniu br. BPSC wprowadziło na rynek Impuls EVO Start – system ERP oferowany w modelu dostosowanym do potrzeb MŚP. To przede wszystkim za jego sprzedaż odpowiedzialni będą nowi partnerzy.
W odróżnieniu od dotychczasowego programu partnerskiego, nowy ma zachęcić do współpracy z BPSC nie tylko firmy specjalizujące się w sprzedaży systemów IT, lecz także dostawców rozwiązań komplementarnych do oferty chorzowskiego producenta.
– Jesteśmy zainteresowani również współpracą z firmami, które do tej pory nie miały wiele wspólnego ze sprzedażą i wdrażaniem rozwiązań wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Chętnie podejmujemy współpracę np. z partnerami oferującymi rozwiązania klasy CAD/CAM czy też rozwiązania GIS-owe. Można wtedy osiągnąć ciekawy efekt synergii. Doskonale układa nam się również kooperacja z partnerami oferującymi swoim klientom infrastrukturę sprzętową. Mam na myśli np. firmy wyposażające magazyny w przesuwane regały czy też urządzenia identyfikujące. Chętnie nawiążemy współpracę z kolejnymi takimi podmiotami – tłumaczy Arkadiusz Bała, dyrektor koordynator w BPSC.
Według spółki najwięcej korzyści ze współpracy partner odniesie wtedy, gdy podniesie swoje kompetencje wdrożeniowe – wówczas może liczyć na dodatkowe przychody związane z implementacją i serwisowaniem systemu. BPSC nie wyklucza jednak innego modelu współpracy. Najprostszy zakłada, że partner wskazuje potrzeby klienta, zaś BPSC przejmuje na siebie całość działań, a tym samym kosztów handlowych, wdrożeniowych i później serwisowych.
– Naszym celem było i jest nadal jak najszybsze usamodzielnienie się partnera czyli zbudowanie co najmniej jednego zespołu wdrożeniowego obok sprawnie działającego zespołu handlowego, nie jest to jednak wymóg decydujący o współpracy. Z założenia umowa partnerska jest bardzo liberalna – mówi Arkadiusz Bała.
W sektorze MŚP duże nadzieje BPSC wiąże również z rynkiem służby zdrowia. Jego system ERP wdrożyło do tej pory kilkadziesiąt szpitali a także placówki prywatne. W lipcu wprowadzono ofertę dla przychodni i niewielkich sieci medycznych.
W tym roku kanał partnerski BPSC powiększył się o kilkanaście firm. Do końca br. BPSC chce podpisać umowy z kolejnymi kilkunastoma partnerami odpowiedzialnymi za sprzedaż systemu Impuls EVO oraz mHR.
Podobne aktualności
Polski rynek IT urośnie do 140 mld zł w 2024 roku
„Realia branży wymagają ostrożnego podejścia do prognoz na przyszłość” - zauważa prezes.
Polskie MŚP cierpią na brak specjalistów IT
30 proc. zgłasza taki problem. „Sektor MŚP jest najbardziej zapuszczony cyfrowo i ma sporo do nadrobienia” – mówi ekspert.
Rekrutacja pracowników: wysokie koszty i niska skuteczność
Nawet 28 tys. zł kosztuje pozyskanie nowego fachowca. „Ludzie powinni spędzać więcej czasu z ludźmi, a nie z oprogramowaniem” – radzi rekruterom ekspert.