Według sondażu 46 proc. firm z wymienionych branż ma przeciążoną infrastrukturę bezprzewodową. Ponad połowa (53 proc.) planuje modernizację infrastruktury bezprzewodowej w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ponieważ spodziewają się, że nowe narzędzia i usługi wpłyną na jeszcze większe obciążenie systemów.

Detaliści, przedsiębiorstwa transportowo-logistyczne, restauratorzy i hotelarze deklarują, że zwiększają możliwości sieci Wi-Fi, żeby poprawić poziom obsługi klienta, sprawność operacyjną firmy i szybciej podejmować decyzje. Rozbudowę lub modernizację Wi-Fi planuje niemal 60 proc. dostawców usług transportowo-logistycznych, 54 proc. firm z branży handlu detalicznego i 49 proc. hoteli i restauracji.

Niemal dwie trzecie (65 proc.) detalistów, 69 proc. przedsiębiorstw transportowo-logistycznych oraz 61 proc. firm hotelarsko-restauracyjnych twierdzi, że rozszerza, modernizuje lub planuje wdrożyć technologie związane z Internetem Rzeczy.

Firmy inwestują w sieci bezprzewodowe, bo planują dodać nowe usługi bezprzewodowe, w tym wideokonferencje i strumieniowe transmisje wideo, a także aplikacje i usługi specyficzne dla branży, umożliwiające np. lokalizowanie  ludzi.

Ponadto 46 proc. organizacji z wymienionych branż planuje odświeżyć infrastrukturę bezprzewodową w celu zwiększenia zasięgu sieci. Ponad połowa przygotowuje się na nowe urządzenia i usługi, a 41 proc. spośród tych, które planują modernizację, twierdzi, że ich bezprzewodowe punkty dostępowe są przeciążone przez nowe urządzenia.

Badania, przeprowadzone przez Forrester Consulting w październiku 2015 r. na zlecenie Zebra Technologies, objęły specjalistów ds. IT oraz menedżerów z 250 międzynarodowych firm działających w branży detalicznej, hotelarsko-restauracyjnej oraz transportowo-logistycznej w Europie i USA.