Brytyjski dystrybutor spogląda na wschód Europy
Szef brytyjskiej firmy Westcoast, Joe Hemani, zapowiedział, że zamierza rozwijać się na kontynencie. Potencjalnym celem ekspansji są kraje wschodniej Europy.
Firma planuje ekspansję w Europie zarówno poprzez przejęcia, jak i rozwój organiczny – poinformował Joe Hemani brytyjskiego CRN-a. Według niego to naturalny kierunek, bo klienci i dostawcy firmy są na kontynencie. 'To wielka szansa, a jeszcze większa, gdy jesteś gotów podjąć ryzyko’ – mówi CEO.
Szef firmy wskazał na wschód Europy: 'PKB w tych krajach rośnie w tempie 4 – 5 proc. rocznie, podczas gdy na dojrzałych rynkach – 2 proc.’ Nie powiedział jednak wprost, że Westcoast planuje ekspansję w tym regionie.
Firma działa w 13 krajach Europy i ta część według Hemaniego rozwinęła się w biznes wart ponad 220 mln euro w ciągu 18 miesięcy.
Roczne obroty Westcoast wynoszą natomiast ponad 1,6 mld funtów (ponad 2,1 mld euro). Szef firmy liczy na wzrost o 20 proc. w br. W poprzednim roku obroty zwiększyły się o 17 proc., do czego przyczyniły się jednak przejęcia. Celem jest 2,3 mld funtów w 2017 r. (ponad 3 mld euro), co trudno będzie osiągnąć bez kolejnych akwizycji i rozwoju na nowych rynkach.
Podobne aktualności
Wyższe marże w dystrybucji IT?
Inwestorzy z optymizmem patrzą na zmiany zachodzące na rodzimym rynku dystrybucji IT. Do poprawy sytuacji może przyczynić się ekspansja Also, które planuje kupić ABC Datę - informuje „Parkiet”.
Dystrybutor używanego oprogramowania – nowa specjalizacja?
Rozpoczęła działalność firma, która oferuje wyłącznie używane oprogramowanie.
Sharp może powrócić do biznesu telewizyjnego
Japoński producent może zmienić swoją strategię w Europie. Zamierza przeprowadzić przegląd umów licencyjnych na produkcję telewizorów.