Według firmy badawczej w 2013 i 2014 r. spadnie sprzedaż notebooków i desktopów na naszym rynku, wzrośnie natomiast popyt na tablety. Ilość sprzedanych notebooków w br. ma sięgnąć 2,03 mln szt., tj. o 7,9 proc. mniej niż w ub. roku. W 2014 r. zbyt skurczy się o kolejne 5,9 proc., do 1,91 mln szt.

Z kolei dla tabletów Canalys przewiduje przyspieszenie wzrostu sprzedaży – o 50 proc. (rok do roku) w 2013 r., do 840 tys. szt., a w 2014 r. o kolejne 67 proc., do 1,4 mln szt. Jeśli zaliczyć tablety do polskiego rynku komputerowego, to w prognozie na przyszły rok miałyby w nim 36 proc. udziału.

Motorem rozwoju rynku IT w naszym kraju będą duże i średnie firmy. Najwięcej na rozwiązania informatyczne wyda przemysł (23 proc. udziału w rynku) – twierdzi Canalys.

Analitycy zwracają uwagę, że coraz szerszy dostęp do LTE zwiększy wykorzystanie smartfonów (obecnie 27 proc. rynku). Mobilny Internet szerokopasmowy stanie się ważnym czynnikiem wpływającym na wdrożenia Unified Communications oraz popularność zjawiska BYOD (Bring Your Own Device). Rozwój bezprzewodowego Internetu będzie jednak ograniczany przez mniejsze firmy, które nadal sceptycznie traktują rozwiązania mobilne.

– Polska pod względem dostępu do szybkiego mobilnego Internetu jest jednym z najbardziej rozwiniętych Państw w Europie. To stwarza idealne warunki do dynamicznego rozwoju całego sektora UC. Nadal jednak szczególnie najmniejsze firmy nie są świadome korzyści i oszczędności jakie niesie za sobą zarządzenie procesem komunikacji – komentuje Olgierd Madej z firmy Polycom.