W Europie firma stawia na komputery dla średnich i dużych przedsiębiorstw oraz bliską współpracę z klientami końcowymi i partnerami. Deklaruje, że kanał sprzedaży ma dla niej strategiczne znaczenie. 

W ciągu najbliższego roku Toshiba zamierza intensywnie działać na rynku średnich i dużych przedsiębiorstw, rozszerzając wsparcie strategiczne oraz kontakty z partnerami i klientami. Obecnie trzy czwarte europejskiego zespołu sprzedaży producenta kontaktuje się bezpośrednio z klientami końcowymi. Europejskie call center uruchomione w ub.r. ma poszerzyć kadrę przeznaczoną do obsługi średnich i dużych firm. Powinno to pomóc w pozyskaniu nowych klientów. Toshiba nadal zamierza działać w sektorze publicznym.

„Jesteśmy przekonani, że inwestycje w regionie EMEA pozwolą nam rozwijać dział komputerów biznesowych w kluczowych regionach i sektorach” – poinformował Maki Yamashita, wiceprezes B2B PC w Toshiba Europe. Liczy na dwucyfrowy wzrost sprzedaży komputerów.

Firma zmieniła podejście do projektowania i produkcji swoich urządzeń. Jej nowe laptopy są tworzone w należącej do Toshiby fabryce w Hangzhou (Chiny). Daje to pełną kontrolę nad całym procesem produkcji.

„To wielka korzyść dla partnerów i klientów – zarówno dzięki przyśpieszeniu produkcji i dostaw, jak i gwarancji najwyższej klasy bezpieczeństwa rozwiązań” – przekonuje Maki Yamashita. Wyjaśnia, że firma aby lepiej zabezpieczyć sprzęt produkuje już własny BIOS.

Toshiba stworzyła także europejski zespół odpowiedzialny za wprowadzanie na rynek nowych rozwiązań dla biznesu tworzonych w Toshiba Corporation.