Kooperacja ma objąć wszystkie kluczowe dla porównywarki procesy operacyjne: od przetwarzania danych, poprzez analizę opartą na sztucznej inteligencji, tworzenie i wdrażanie nowych narzędzi dla użytkowników i partnerów, po procesy administracyjne.

W ramach współpracy Ceneo będzie wykorzystać rozwiązania przetwarzania w chmurze Azure i mechanizmy sztucznej inteligencji. Na korzyści z ich wdrożenia porównywarka liczy przede wszystkim.

W pierwszym etapie kooperacji z Microsoftem nastąpi integracja ofert od sprzedawców korzystających z serwisu.

Ceneo.pl twierdzi, że dzięki temu użytkownicy porównywarki będą mogli analizować więcej ofert, w oparciu o nowe kryteria cenowe i cechy produktów.

Drugim projektem jest wsparcie sprzedaży i współpraca handlowa z partnerami.

W kolejnych etapach planowane są następne procesy.

Ceneo utrzymuje, że na nowym sojuszu skorzystają sprzedawcy – wdrożenie rozwiązań opartych na AI we współpracy z Microsoftem pozwoli lepiej dopasować działania reklamowe do konkretnych partnerów. W efekcie właściciele firm otrzymają adekwatne do ich potrzeb narzędzia do promocji – twierdzi serwis.

Inżynierowie z wrocławskiej firmy we współpracy z ekspertami Microsoftu będą również wykorzystywać technologię uczenia maszynowego oraz deep learning.

Ceneo.pl według własnych informacji jest największą porównywarką cen w Europie Środkowej i Wschodniej. W serwisie jest obecnych blisko 20 tys. sklepów z ofertą ponad 11 mln produktów. Szacuje się, że co 8 transakcja realizowana obecnie w sklepach internetowych jest poprzedzana wizytą na Ceneo.pl.