System udostępniono sprzedawcom, współpracującym z Ceneo. Resellerzy mogą zamieścić na stronie swojego e-sklepu widget z rekomendacjami, które są dobierane na podstawie historii wyborów konkretnego użytkownika w porównywarce cen (dzięki temu klient zobaczy indywidualnie dopasowane propozycje zakupowe z oferty danego e-sklepu). System bierze także pod uwagę zależności między produktami wystawianymi na Ceneo. Są one grupowane na podstawie popularności, kategorii tematycznej i marki. Specjalny algorytm decyduje, która z grup produktów pojawia się w rekomendacji (np. akcesoria najczęściej kupowane z przedmiotem, którym interesuje się klient, albo najpopularniejsze oferty z kategorii, często odwiedzanej przez kupującego). Ceneo zapewnia, że cały proces jest na bieżąco analizowany pod kątem efektywności. Algorytm sprawdza, która grupa produktów cieszy się największą popularnością i na tej podstawie „uczy się”, w jaki sposób skuteczniej generować rekomendacje.

– Sprzedawca nie musi niczego programować. My udostępniamy gotowy kod, który wystarczy wkleić w źródło strony – zapewnia Anna Jasińska z Ceneo.

Ceneo udostępnia e-sklepom rekomendacje w dwóch wersjach: darmowej i płatnej. Więcej informacji można znaleźć na stronach panelu sklepowego.