Ceneo.pl wprowadziło kategorię „Sklepy zagraniczne”, która ma uzupełnić bazę prezentowanych produktów o te niedostępne do tej pory w e-sklepach współpracujących z serwisem. Ceny będą podawane w złotych.
 
Należący do grupy Allegro serwis nawiązał m.in. współpracę z chińskim potentatem e-handlu – Aliexpress. 

„Aliexpress pokazuje u nas tylko cześć swojego portfolio – ok. 200 tys. produktów, i to głównie takich, których nie można było znaleźć dotychczas w naszym serwisie.” – informuje Marta Pietranik – Pacuła, rzecznik Ceneo.pl.
 

Według niej włączając do portfolio zagraniczne sklepy portal ma lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników i zwiększyć ruch w serwisie, na czym powinny zyskać polskie sklepy. Kolejnym krokiem będzie ekspozycja przez Ceneo.pl produktów z polskich sklepów na rynku chińskim. Takie rozwiązanie zostanie udostępnione w przyszłym roku.

Ceneo.pl według badania Gemiusa ma ponad 9,2 mln użytkowników miesięcznie, co daje mu drugą pozycję w polskim Internecie, za Allegro (15,9 mln). Grupa Allegro (w tym Ceneo.pl) zostanie przejęta przez konsorcjum funduszy inwestycyjnych Cinven, Permira i Mid Europa kosztem 3,25 mld dol. – zgodnie z umową podpisaną w październiku br. Celem funduszy jest m.in. zwiększanie wartości przejmowanego biznesu.