Koszty banerów reklamowych czy druku zaproszeń mogą zostać uznane przez fiskusa za działania reprezentacyjne, a nie marketingowe, co oznacza, że nie można ich wrzucić do kosztów uzyskania przychodu. Interpretacja zależy od urzędów skarbowych – informuje ASB tax. Przytacza przykład pewnej firmy, która zorganizowała uroczyste otwarcie zakładu produkcyjnego. Do kosztów związanych z wydarzeniem zaliczono m.in. catering, obsługę techniczną, banery, flagi. Przedsiębiorca określił wydatki związane z organizacją imprezy jako koszty uzyskania przychodu, ponieważ według niego chodziło o promocję firmy i produktów. Fiskus był innego zdania. Nie pomogło orzecznictwo sądów administracyjnych.

Według ASB Tax w rozstrzyganiu sporów dotyczących interpretacji przepisów podatkowych pierwszeństwo ma wykładnia językowa, czyli znaczenie słów użytych do opisania danego wydatku w rozliczeniu. Trzeba przede wszystkim wskazać konieczność poniesienia wydatku (dlaczego go dokonano, jakiego efektu oczekiwał przedsiębiorca). Według art. 15. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, do kosztów uzyskania przychodu można zaliczyć wydatki poniesione w celu uzyskania przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródeł przychodu.