Chińczycy przejmują markę Blackberry
Chiński koncern przejmie produkcję i sprzedaż smartfonów Blackberry.
TCL Communication Technology zajmie się projektowaniem, produkcją i dystrybucją smartfonów marki Blackberry – zgodnie z globalną umową licencyjną, zawartą z kanadyjską firmą. Skoncentruje się ona na rozwoju oprogramowania do urządzeń mobilnych, zagwarantuje także wsparcie klientom. W ten sposób Blackberry realizuje swój strategiczny cel, jakim jest przekształcenie w dostawcę software’u (do bezpiecznego środowiska mobilnego) i usług. W końcu września zapowiedziało, że nie będzie już wytwarzać smartfonów. Licencja udzielona TLC nie ogranicza się jednak do hardware’u. Chińczycy będą mogli oferować także oprogramowanie Blackberry w modelu SaaS.
TLC współpracowało z Blackberry przy opracowaniu dwóch modeli smartfonów, w związku z tym dla kanadyjskiego koncernu było „naturalnym wyborem”.
Urządzenia powstałe dzięki współpracy mają połączyć system Android z rozwiązaniami zabezpieczającymi. Dzięki powierzeniu licencji chińskim producentowi Blackberry liczy na znaczne zwiększenie bazy klientów na całym świecie.
W 2009 r. Blackberry miało ok. 20 proc. udziału w rynku telefonów komórkowych, co dawało firmie drugie miejsce za Nokią. Obecnie ten odsetek jest mniejszy niż 1 proc. Niedawne przejście na Androida zamiast oferowania sprzętu z własnym systemem nie zwiększyło zainteresowania telefonami marki.
TLC należy do czołówki światowych producentów elektroniki (telefonów, telewizorów, sprzętu AGD). W Ameryce Północnej jest nr 4 na rynku smartfonów. Produkuje i sprzedaje także smartfony i tablety pod marką Alcatel. W 2014 r. przejął prawa do marki Palm od HP, aby wykorzystać jej rozwiązania w smartfonach.
Podobne aktualności
BlackBerry w Connect Distribution
Polska firma podpisała nową umowę dystrybucyjną z BlackBerry.
Bakotech dystrybutorem BlackBerry
„To przełomowy moment dla naszej firmy” – twierdzi szef Bakotechu, Krzysztof Hałgas.