Według CNNIC liczba korzystających z globalnej sieci od 2014
roku wzrosła o 6,09 proc. Z owych 688 mln, aż 619,81 miliona korzysta z mobilnego
dostępu – przez telefon. W drugiej połowie 2015 r. przeciętny czas użytkowania serwisów
WWW przez chińskiego internautę wynosił w tygodniu ponad 26 godzin.

 W podziale na płeć – większość użytkowników Internetu w
Chinach stanowią mężczyźni (53,6 proc.). Biorąc pod uwagę wiek internautów najliczniejszą
grupę tworzą osoby liczący 20 – 29 lat (29,9 proc.). Na drugim miejscu są osoby
będące między trzydziestym a trzydziestym dziewiątym rokiem życia (23,8 proc.),
a trzeci w kolejności to obywatele zupełnie młodzi mający od dziesięciu do  19 lat (21,4 proc.). Margines stanowią
internauci w wieku ponad 50 lat i poniżej lat 10 (odpowiednio 9,2 i 2,7 proc.).

Najpopularniejszym urządzeniem służącym do łączenia się z globalną
siecią są telefony (90,1 proc.), w drugiej kolejności Chińczycy wykorzystują do
tego celu desktopy (67, 6 proc.). Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszą
się tablety – używa ich 31,5 proc. W grę wchodzą także telewizory – na tych z Internetu
korzysta 17,9 proc.  

Internet służy obywatelom Chin przede wszystkim do szybkiego
komunikowania się (90,7 proc. wskazań), na zakupy i gry wskazało odpowiednio 60
i 59,9 proc. internautów.  

Największym dostawcą Internetu w Chinach jest China Telecom,
na kolejnych miejscach, daleko za nim, plasują się China United Network
Communications, China Mobile, CERNET i  CSTNet.