Resellerzy z Polski, a także z Czech, Słowacji i Finlandii uzyskali dostęp do rozwiązań chmurowych dystrybuowanych z pomocą Cloud Marketplace Ingram Micro. Platforma umożliwia oferowanie klientom końcowym m.in. produktów chmurowych Microsoftu, Dropbox, IBM. Dystrybutor zapowiada poszerzenie asortymentu.

Strategicznym celem Ingram Micro jest rozwój usług w chmurze. Cloud Marketplace jest systematycznie poszerzany o kolejne kraje (dziś jest ich 38). W 2015 r. firma przejęła 3 firmy oferujące platformy chmurowe, w 2016 r. doszły do nich kolejne. Alain Monie, CEO Ingrama, oceniał wówczas, że cloud computing jest jednym z trzech obszarów przyszłości dla dystrybutorów (obok mobilności i e-commerce). Rozwój platformy chmurowej ma być odpowiedzią na popyt ze strony klientów, zmniejszając przy tym spadek marż w tradycyjnej sprzedaży w dystrybucji.

Wraz z włączeniem do chińskiej grupy HNA (umowę sfinalizowano w grudniu 2016 r.) Ingram realizuje także strategię poszerzania działalności poza dystrybucję. Np. w ub.r. przejął w Wielkiej Brytanii firmę specjalizującą się w usługach IT.