Partnerstwo ma wykraczać poza zapewnienie kompatybilności rozwiązań do połączeń głosowych, poczty e-mail, wymiany dokumentów czy obsługi klienta. Cisco liczy na to, że usługi AI z Google Cloud Platform radykalnie zmienią sposób pracy przy użyciu jego narzędzi do współpracy.

Ogłoszona na konferencji Google Cloud Next integracja dotyczy obecnie czterech obszarów.

Rozwiązania Cisco Customer Journey zostaną rozbudowane o Contact Center AI od Google Cloud, co zwiększy jakość interakcji centrów obsługi z klientami.

Możliwe stanie się też planowanie spotkań przy użyciu Webexa w kalendarzu Google’a. W najbliższych miesiącach w kalendarzu ma się pojawić ikona Webex Meetings i po kliknięciu na niej będzie można skonfigurować webexową wideokonferencję dla wybranych użytkowników. Korzyści z tej integracji ma zwiększać wykorzystanie Google AI do takich czynności, jak transkrypcja, tłumaczenie, podsumowania spotkań i zarządzanie zadaniami.

Dzięki pakietowi Webex Teams Android SDK programiści będą mogli rozbudować swoje aplikacje dla Androida o funkcje współpracy Cisco. Możliwe będzie np. dodanie spotkania wideo do inteligentnych okularów, aby zaoferować rozmówcom opcję „zobacz, co ja widzę”. 

Użytkownicy Webex Teams będą mieć też dostęp do dokumentów, arkuszy, prezentacji czy formularzy Google. W efekcie wspólna praca na dokumentach nie będzie wymagać zapisu za każdym razem, gdy wprowadzono zmianę.