Zmiany mają ułatwić współpracę z producentem oraz premiować partnerów, którzy rozwijają usługi i sprzedaż abonamentową. Oliver Tuszik podczas swojego pierwszego publicznego wystąpienia na 2018 Partner Summit zapowiedział, że zostanie skasowanych 13 z 15 programów rejestracji transakcji, co ma uprościć zasady współpracy. Umowy Enterprise Agreement będą wyceniane w czasie 48 godz. W przyspieszeniu tego procesu powinno pomóc uproszczenie oferty EA.

W lipcu przyszłego roku ma pojawić się nowa specjalizacja, obejmująca "doświadczenia klientów". Partnerzy będą oceniani w zakresie obsługi klientów w całym cyklu życia produktów Cisco. Ponad pół roku czasu ma umożliwić integratorom dobre przygotowanie się do tej roli i inwestycje w poszerzenie kompetencji w obszarze usług.

Cisco poinformowało również, że partnerzy mogą uzyskać wyższe rabaty na sprzedaży oprogramowania, dzięki wprowadzeniu "premii aktywacyjnej" w ramach programu motywacyjnego Value Incentive. Premia jest przyznawana za aktywację dla klienta oprogramowania DNA Center. Wprowadzono także rabaty dla partnerów, których klienci zdecydują się na umowy abonamentowe.