Cisco zamierza przejąć Voicea, firmę specjalizującą się w rozwiązaniach do spotkań oraz głosowych (jak transkrypcja spotkań w czasie rzeczywistym, wyszukiwanie głosowe). Zbudowała platformę współpracy, która łączy sztuczną inteligencję i automatyczne rozpoznawanie mowy

Zakup ma wzmocnić rozwiązania do współpracy Cisco Webex oraz "zmienić zasady gry" dla jego klientów – przekonuje Amy Chang, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Collaboration. "Pozwala nam wyjść poza podstawowe usługi transkrypcyjne i zamiast tego realizować wizję współpracy opartej na sztucznej inteligencji w całym naszym portfolio” – wyjaśnia wiceprezes. Dzięki transkrypcji w czasie rzeczywistym i analityce produkty Cisco mają szansę wyróżnić się na rynku (w wielu przypadkach podczas spotkań nadal potrzebny jest ktoś, kto notuje). Asystent Voicea o nazwie Eva kieruje spotkaniem, robi notatki i pomaga w podsumowaniu wychwytując najważniejsze sprawy.  

Przejęcie wpisuje się w wizję Cisco obejmującą budowę rozwiązań łączących współpracę, interoperacyjność i transformację miejsca pracy poprzez integrację sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, oprogramowania, sprzętu i sieci. Warunki umowy nie zostały ujawnione. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca października br.

Według Research N Reports rynek rozwiązań do współpracy dla przedsiębiorstw będzie rósł w skali światowej średnio o 13 proc. co roku do 2023 r. Oznacza to wzrost z 30 mld dol. w 2018 r. do 45 mld dol. w 2023 r.