SOC wchodzi w skład globalnego centrum usług Cisco w Krakowie. Zajmie się usługami dla klientów firmy, związanymi z bezpieczeństwem – od monitorowania i zarządzania po kompleksowe rozwiązania, dopasowane do potrzeb konkretnej organizacji. Inżynierowie w SOC będą także doradzać klientom.

Po otwarciu krakowskiego ośrodka Cisco ma na świecie trzy Security Operations Centers: w Polsce, USA i Japonii. Taka rozmieszczenie umożliwia klientom dostęp do usług bezpieczeństwa przez całą dobę, niezależnie od tego, w jakiej strefie czasowej się znajdują.

Według Cisco w związku z rosnącą liczbą cyfrowych zagrożeń, popularnością chmury, urządzeń mobilnych i Internetu rzeczy, klienci potrzebują coraz bardziej zaawansowanych narzędzi, stałego nadzoru nad zabezpieczeniami i natychmiastowej pomocy w razie problemów. Większość organizacji nie ma jednak odpowiednich zasobów. Usługi bezpieczeństwa Cisco mają być odpowiedzią na te potrzeby. Według firmy 54 proc. ataków jest wykrywanych dopiero po kilku miesiącach, a nawet latach.

Security Operations Center współpracuje z Network Operations Center (NOC), otwartym w styczniu 2015 r., również zlokalizowanym w kampusie Cisco w Krakowie. Inżynierowie z NOC monitorują stan sieci i infrastruktury programowej klientów, reagując na wykryte incydenty i problemy.
Krakowski Cisco Global Services Center, do którego należy SOC, świadczy usługi wsparcia technicznego i biznesowego dla klientów, partnerów oraz pracowników Cisco.