W minionym II kw. finansowym Cisco zwiększyło przychody o 7 proc., do 12,4 mld dol. Zysk netto wyniósł 2,8 mld dol. (rok wcześniej była strata wynikająca ze zmiany przepisów podatkowych w USA). Zysk w przeliczeniu na akcję zwiększył się natomiast o 16 proc.

CEO Chuck Robbins chwali zespół koncernu za szybką transformację biznesu do modelu software'owego. Sieciowy potentat koncentruje się na zwiększaniu wpływów z oprogramowania, zwłaszcza z subskrypcji. Generują one już 65 proc. przychodów Cisco z oprogramowania. Głównie wpływom z aplikacji Cisco zawdzięcza rosnące przychody. Sprzedaż w tym segmencie zwiększyła się o 24 proc., z rozwiązań bezpieczeństwa - o 18 proc., a z produktów infrastrukturalnych - o 6 proc. Marże wypracowane na usługach sięgają 66,6 proc. Nadal jednak rozwiązania sprzętowe, w tym routery i przełączniki, generują większość obrotów koncernu (7,13 mld dol. w II kw., podczas gdy aplikacje - 1,43 mld dol.).

Aktualny kwartał ma być również dobry pod względem sprzedaży. Obroty powinny wzrosnąć o 4-6 proc.