Cisco zachęca partnerów do subskrypcji i usług
Cisco ogłosiło zmiany w programie partnerskim. Mają m.in. pomóc resellerom w sprzedaży w modelu subskrypcyjnym.
Zmiany w programie partnerskim, jakie wprowadziło Cisco, mają pomóc resellerom w uzyskaniu przychodów z subskrypcji i stałych kontraktów, nagradzać za rozwój kompetencji związanych z oprogramowaniem oraz zachęcić do oferowania usług wsparcia klientów w całym cyklu korzystania z rozwiązań producenta. Widoczna jest też większa koncentracja na klientach w MŚP, zarówno poprzez nowe zachęty, jak i poszerzenie portfolio produktów.
Wśród nowości w ramach programu certyfikacyjnego jest nowa specjalizacja DevNet. Potwierdzi ona umiejętności partnera w zakresie oprogramowania oraz praktykę biznesową związaną z automatyzacją sieci, DevOps i transformacją cyfrową.
Pojawiają się też trzy programy wsparcia dla partnerów, którzy rozliczają się z klientami w modelu subskrybcyjnym lub ratalnym. Solution Starter (część Cisco DNA Enterprise Agreements) zawiera specjalne uprawnienia dla resellerów, którzy oferują usługi z zakresu wdrożenia i adaptacji technologii.
Zapowiedziano nagrody dla partnerów wspierających klientów w całym cyklu wykorzystania technologii. Bonus akceleracyjny (dostępny do końca kwietnia 2020 r.) to dodatkowa nagroda dla partnerów, którzy zachęcają klientów do opracowywania przykładów wykorzystania najważniejszych technologii Cisco.
Cisco jest w trakcie transformacji, która ma zwiększyć wpływy korporacji z subskrypcji i usług. Już ponad 70 proc. przychodów z oprogramowania firma uzyskuje w tym modelu.