Cisco zredukuje kilkaset miejsc pracy w skali globalnej – twierdzi serwis The Register. Według niego cięcia wielkości 200-300 stanowisk mają objąć zespół customer experience (CX). Ponadto o 10 proc. zostanie zmniejszona załoga grupy Cloud Platforms and Solutions.

Koncern potwierdził, że zwolnienia mają miejsce, ale nie ujawnił liczb. Wyjaśnia, że inwestuje w strategiczne biznesy. "Podejmujemy decyzje dotyczące dostosowania naszych inwestycji i zasobów w rosnące obszary biznesu" – poinformowało Cisco.

Zaskakują zwłaszcza redukcje w dziale CX, który ma istotne znaczenie w transformacji firmy i koncentruje się na ofercie oprogramowania, subskrypcji i usług. Dba o jej personalizację  i dostosowanie do potrzeb klienta.

Według medialnych doniesień firma może zaoferować pracownikom objętych redukcjami inne zadania, ponieważ obecnie na świecie potrzebuje ponad 3,8 tys. osób.

Nieoficjalnie podawana liczba zwolnionych nie jest duża w porównaniu z całą załogą Cisco (72 tys. osób na świecie), ale w latach 2016 – 2017 firma informowała o ograniczeniu zatrudnienia w sumie o ok. 6,5 tys. osób. Był to okres słabszych wyników finansowych koncernu.

Ostatnie wyniki wskazują natomiast, że zmiany strategii, której osią jest m.in. wzrost przychodów z usług i oprogramowania, zwłaszcza w modelu subskrypcyjnym, rozwój oferty bezpieczeństwa czy zaawansowanych rozwiązań dla centrów danych przynoszą efekty. W IV kw. finansowym (do 28 lipca br.) Cisco zwiększyło zysk o 58 proc. wobec analogicznego okresu ub.r., do 3,8 mld dol. Przychody były wyższe o 6 proc. (12,8 mld dol.).