Badaniu poddano kilka milionów kont email oraz kilkaset milionów wiadomości, wysyłanych i odbieranych miesięcznie przez ponad 600 tys. klientów nazwa.pl, rejestratora domen i dostawcy usług hostingowych. Z przeprowadzonej analizy wynika, że 53% wiadomości skierowanych do korzystających z usług tej firmy to SPAM zawierający reklamy lub co gorsza szkodliwe dla komputerów oprogramowanie. Jak twierdzi usługodawca, wiadomości te zostały wychwycone przez filtry antywirusowe oraz antyspamowe z zaawansowanymi mechanizmami detekcji.

Nazwa.pl zwraca uwagę, że walka ze SPAM-em to priorytet dla firm hostingowych. Pomaga w tym technologia automatycznej detekcji znanych zagrożeń w postaci list RBL (Real-time Blackhole List) znanych nadawców SPAM-u, filtry bazujące na słowach kluczowych, zaawansowane heurystyki, oprogramowanie antywirusowe oraz, co najważniejsze, zespoły wykwalifikowanych inżynierów, którzy podejmują reakcje również na podstawie indywidualnych zgłoszeń użytkowników.

Walka ze SPAM-em przypomina nieco walkę z wirusami, działamy cały czas prewencyjnie, staramy się przechytrzyć spamerów jednak oni, tak jak wirusy, cały czas mutują swoje wiadomości, a firmy hostingowe muszą reagować na bieżąco. Ważne, aby nie odpuszczać i skutecznie przeciwdziałać temu zagrożeniu – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.