Według raportu CTA Internet rzeczy pomoże amerykańskiemu przemysłowi technologii konsumenckich uzyskać rekordowe wyniki sprzedaży w 2016 r.

CTA prognozuje, że w 2016 r. przychody ze sprzedaży detalicznej osiągną 287 mld dol., a ze sprzedaży hurtowej 224 mld dol.

W segmencie wideo sprzedaż telewizorów smart TV szacowana jest na 27 mln (wzrost o 13 proc. w stosunku do 2015 r.), a sprzedaż odtwarzaczy strumieniowych sięgnie 15,8 mln sztuk generując wzrost o 5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

CTA przewiduje ponadto, że sprzedaż technologii smart home (w tym inteligentne termostaty, czujniki dymu i CO2, kamery IP/WiFi, zamki, przełączniki, gniazdka elektryczne, zmierzchowe wyłączniki światła i całe systemy inteligentnego domu) sięgnie 8,9 mln urządzeń i wygeneruje przychody na poziomie 1,2 mld dol. (wzrost o 21 proc. w stosunku do 2015 r.).

Tablety, notebooki, telewizory i smartfony będą głównymi segmentami rynku technologicznego USA w 2016 r.

– Spodziewamy się, że w 2016 r. na amerykańskim rynku smartfonów zostanie sprzedanych 183 mln urządzeń dając łączne przychody 55 mld dol – mówią przedstawiciele CTA. Wyjaśniają przy tym, że sprzedaż smartfonów dalej będzie zwalniać notując zaledwie 2 proc. wzrostu do 2019 r. Jednak globalnie, jak pokazują badania CTA i GfK, w bieżącym roku zostanie sprzedanych 1,4 mld urządzeń przynosząc 400 mld dol. przychodu.

Według stowarzyszenia 72 proc. gospodarstw domowych w Stanach posiada smartfony, co oznacza skok o 8 punktów procentowych w ciągu ubiegłego roku.

Jednocześnie szacuje się, że w 2016 r. zostanie sprzedanych 27,6 mln notebooków, tj. o 2 proc. więcej w stosunku do 2015 r. Wzrost w tej kategorii będą generować urządzenia 2w1: laptopy konwertowalne i z odłączanym ekranem. Ich sprzedaż w 2016 r. ma sięgnąć 11,7 mln sztuk, a przychody ze sprzedaży 8 mld USD. W porównaniu z minionym rokiem byłby to 48- proc. wzrostu sprzedaży.

Rynek telewizorów LCD, który w 2015 r. osiągnął sprzedażowy szczyt (39 mln sztuk, 10 proc. wzrostu w porównaniu z 2014 r.), w 2016 r. powinien wejść w fazę stabilizacji.

CTA przewiduje, że łączne przychody ze sprzedaży telewizorów sięgną 19 mld dol, co przy spadku produkcji o 1 proc. do wielkości tuż poniżej 40 mln sztuk, będzie wynikiem porównywalnym z 2015 rokiem.