Co zachęca klientów do zakupów online
Konsumenci wybierają e-sklepy, które oferują niskie koszty dostawy, tańsze produkty i więcej rabatów niż konkurencja - wynika z badania Gemiusa.
Według badania Gemiusa dla e-Commerce Polska cena, jaką klient płaci za dostarczenie zakupów, cena produktów oraz oferowane rabaty mają wpływ na częstotliwość zakupów online. Na te czynniki wskazali klienci, którzy korzystają z oferty e-sklepów (odpowiednio 69, 62 i 61 proc.).
Z kolei wysokie koszty dostawy, zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę i trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu to problemy, z którymi e-klienci spotkają się najczęściej (odpowiednio 48, 37 i 24 proc. wskazań).
Tylko jedna czwarta klientów (24 proc.) nigdy nie spotkała się z żadnym problemem kupując online (24 proc.).
Badanie zrealizowano przy pomocy ankiet CAWI na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia w lutym i marcu br.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.