Utworzenie spółki w Tokio jest efektem strategicznej decyzji o wzmocnieniu obecności Comarchu na rynkach azjatyckich. Japonia jest kolejnym krajem Dalekiego Wschodu, po Malezji i Szanghaju, gdzie krakowska spółka będzie miała swoje biuro. Ponadto w Kuala Lumpur, Singapurze i Szanghaju zlokalizowane są azjatyckie centra danych Comarch.

Aktywność promocyjna i sprzedażowa japońskiej spółki Comarch będzie koncentrować się na rozwiązaniach skierowanych do sektora telekomunikacji, finansów oraz usług. Zespół w Japonii będzie składał się z konsultantów i handlowców specjalizujących się  w systemach informatycznych dla dostawców usług telekomunikacyjnych, rozwiązaniach lojalnościowych i produktach wspomagających zarządzanie relacjami z klientami (CRM) a także usługach outsourcingowych, infrastrukturze IT i usługach data center.

„Japonia to wciąż jeden z najbogatszych i najbardziej innowacyjnych krajów na świecie. Gospodarka w znacznym stopniu rozwija się w oparciu o rozwiązania informatyczne, które są obecne niemal w każdej branży” – mówi Paweł Kłęczek, dyrektor zarządzający Comarch w Japonii.

Comarch jest obecny na Dalekim Wschodzie od 2009 roku, kiedy to została zarejestrowana spółka w Chinach. Przychody z rynku azjatyckiego wyniosły w 2016 roku ponad 47 mln zł. W pierwszym półroczu 2017 przekroczyły 19 mln złotych.