W ciągu 9 miesięcy 2018 r. Comarch wypracował na polskim rynku 556,1 mln zł przychodów ze sprzedaży klientom zewnętrznym. To o przeszło 150 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. (402,6 mln zł).

Do poprawy bilansu przyczyniła się głównie poprawa koniunktury w sektorze zamówień publicznych. Sprzedaż Comarchu w tym segmencie w Polsce wzrosła niemal 5-krotnie wobec ub.r., z blisko 32 mln zł do ponad 150 mln zł.

Wyraźnie więcej kupowały jednak także MŚP (103,5 mln zł przychodów w porównaniu do prawie 83 mln zł przed rokiem).

W dużo mniejszej skali wzrosły natomiast wpływy z banków i instytucji finansowych, które w ub.r. były numerem 1 na liście przychodów Comarchu w Polsce (104 mln zł wobec blisko 97 mln zł).

W sumie na polskim rynku Comarch osiągnął w 9 miesiącach 2018 r. 882,7 mln zł przychodów, uwzględniając nie tylko sprzedaż klientom zewnętrznym, lecz także do innych odbiorców, w tym spółki Comarchu w innych krajach. Rok wcześniej była to kwota 566 mln zł.

Zysk netto Comarchu w Polsce w ciągu 9 miesięcy 2018 r. wzrósł ponad 2,5-krotnie wobec analogicznego okresu 2017 r., do 45,18 mln zł z 17,43 mln zł.

Z kolei sprzedaż zagraniczna krakowskiej grupy zwiększyła się o 8 proc. W sumie globalnie Comarch w kw. I-III 2018 r. wypracował 949,3 mln zł przychodów wobec 771,1 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto dla akcjonariuszy spadł jednak do 22,5 mln zł wobec 26,8 mln zł. Niższą rentowność netto (2,4 proc. wobec 3,5 proc. w ub.r.) zarząd wyjaśnia ujemnym wynikiem na działalności finansowej oraz wyższą kwotą podatku. Podkreśla, że znacznie poprawiła się rentowność operacyjna (6,5 proc. wobec 2,9 proc.).