W II kw. br. przychody Comarchu ze sprzedaży w kraju były o 17 proc. niższe niż rok wcześniej, sięgając 137,8 mln zł. Z wyjaśnienia zarządu wynika, że za dołek odpowiada segment public. "Spadek sprzedaży krajowej był efektem braku wysokowartościowych dostaw wyrobów gotowych do sektora publicznego, które miały miejsce w II kw. 2018 r." – podano w sprawozdaniu finansowym.

Kolejny kwartał z rzędu w Polsce więcej kupowały jednak małe i średnie przedsiębiorstwa – o 18 proc. r/r, co przełożyło się na 37,7 mln zł przychodów. W całym I półroczu krakowska firma odnotował duży wzrost popytu na ERP w kraju.

W II kw. br. o 14 proc. zwiększyła się natomiast sprzedaż Comarchu za granicą. W rezultacie poza Polską krakowska grupa wypracowała ponad połowę (58 proc.) przychodów.

 

Zysk dwukrotnie w górę

Zysk netto całej grupy, przypadający akcjonariuszom, wzrósł niemal dwukrotnie w II kw. br., do 20,22 mln zł przy przychodach niższych o 1,2 proc. niż rok wcześniej (327,8 mln zł). Największą sprzedaż i solidny wzrost wypracowano w sektorze telekomunikacja, media, IT (77,5 mln zł, wzrost o 22,2 proc.). Najbardziej bilans poprawił się w sektorze medycznym (+23,5 proc. r/r), aczkolwiek generuje on znacznie mniejsze obroty niż największe segmenty Comarchu (6,7 mln zł w II kw. br.).

W całej I poł. 2019 r. zysk netto grupy Comarch poprawił się ponad 6-krotnie, do 27,2 mln zł przy przychodach większych o 10,3 proc. r/r (666,5 mln zł). Sprzedaż krajowa w całym półroczu była podobna jak przed rokiem i wyniosła 283,5 mln zł.