Context o polskim rynku: rekordowy popyt na netbooki Toshiby
Toshiba została liderem polskiego rynku netbooków. W III kw. 2011 r. udział producenta w porównaniu z zeszłym rokiem zwiększył się siedmiokrotnie.
Zgodnie z danymi panela dystrybucyjnego Contextu w okresie od lipca do września br. 36,14 proc. netbooków sprzedanych na polskim rynku miało logo Toshiby. Niewiele mniejszy był popyt na sprzęt Asusa (35,87 proc.), ubiegłorocznego lidera, który również odnotował wzrosty. Stracili HP i Acer.
W sumie w III kw. 2011 r. polscy klienci kupili ponad 118 tys. netbooków, o 72 proc. więcej niż rok wcześniej. Z punktu widzenia generowanych przychodów wzrost rok do roku wyniósł 38,3 proc.
Jeszcze lepsze wyniki odnotowano we wrześniu br. Sprzedano 39,5 tys. netbooków, czyli ponad dwa razy więcej niż we wrześniu 2010 r., natomiast przychody dostawców zwiększyły się o 54,3 proc. W odniesieniu do sierpnia br. ilościowy wzrost wyniósł 13,5 proc.
Sprzedaż netbooków (udziały ilościowe) |
|
|
Producent |
III kw. 2010 r. |
III kw. 2011 r. |
Toshiba |
5.56% |
36.14% |
Asus |
26.55% |
35.87% |
Samsung |
11.04% |
12.66% |
Acer |
39.19% |
12.30% |
HP |
13.59% |
1.59% |
MSI |
1.15% |
0.71% |
Źródło: Context
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.