Zgodnie z danymi panela dystrybucyjnego Contextu w okresie od lipca do września br. 36,14 proc. netbooków sprzedanych na polskim rynku miało logo Toshiby. Niewiele mniejszy był popyt na sprzęt Asusa (35,87 proc.), ubiegłorocznego lidera, który również odnotował wzrosty. Stracili HP i Acer.

W sumie w III kw. 2011 r. polscy klienci kupili ponad 118 tys. netbooków, o 72 proc. więcej niż rok wcześniej. Z punktu widzenia generowanych przychodów wzrost rok do roku wyniósł 38,3 proc.

Jeszcze lepsze wyniki odnotowano we wrześniu br. Sprzedano 39,5 tys. netbooków, czyli ponad dwa razy więcej niż we wrześniu 2010 r., natomiast przychody dostawców zwiększyły się o 54,3 proc. W odniesieniu do sierpnia br. ilościowy wzrost wyniósł 13,5 proc.

 

Sprzedaż netbooków (udziały ilościowe)

 

 

Producent

III kw. 2010 r.

III kw. 2011 r.

Toshiba

5.56%

36.14%

Asus

26.55%

35.87%

Samsung

11.04%

12.66%

Acer

39.19%

12.30%

HP

13.59%

1.59%

MSI

1.15%

0.71%

Źródło: Context