Według badania ChannelWatch, przeprowadzonego przez Context w lutym br., 38 proc. polskich przedsiębiorców działających w kanale dystrybucyjnym (resellerzy,etailerzy, VAR-y i sieci detaliczne) przewiduje, że 2013 rok będzie lepszy niż poprzedni, a 42 proc. – że taki sam. Jedna piąta obawia się, że będzie gorzej. Wyniki są podobne jak w Europie Zachodniej.

W Polsce najbardziej optymistyczni okazali się etailerzy – 51 proc. sądzi, że 2013 rok będzie lepszy niż 2012 rok, choć daleko im do entuzjazmu kolegów po fachu z zachodniej Europy, gdzie 81 proc. wyraziło taką opinię. Tym niemniej spora grupa polskich sprzedawców internetowych, zarówno niezależnych, jak i działających w sieciach, obawia się, że rok 2013 będzie gorszy niż poprzedni (odpowiednio 26 i 25 proc.).

Większość badanych (93 proc.) pozytywnie ocenia swojego głównego dystrybutora, w tym 15 proc. uważa, że współpraca układa się doskonale. Nie znaczy to jednak, że nie trzeba nic zmieniać. Najwięcej resellerów zapytanych, co dystrybutorzy powinni poprawić, wskazali na ceny, a na kolejnych miejscach – na dostępność produktów i wsparcie techniczne.

Resellerzy zapytani, z jaką marką chcą się rozstać w najbliższych trzech miesiącach, wskazywali najczęściej na:

– HP

– Della

– Apple’a.

 

Więcej respondentów chciało jednak poszerzać asortyment. Markami wymienianymi najczęściej w tym kontekście okazały się:

– Dell

– HP

– ex aequo Lenovo i Samsung.