Według firmy badawczej w październiku br. sprzęt z Androidem odnotował największy wzrost w europejskiej dystrybucji. Dane obejmujące Europę Zachodnią i Polskę wskazują na 88,2-procentowy wzrost sprzedaży urządzeń u dystrybutorów w porównaniu z ub.r., co oznacza osiągnięcie 70,1 proc. udziału w rynku. Dla porównania iPady miały 28,3 proc., a tablety z Windows 8 – 1,1 proc. 

Analitycy spodziewają dużego wzrostu popytu na tablety z systemem Google’a w IV kw., do czego w znacznej mierze mają przyczynić się spadające ceny i szeroka oferta tanich modeli. Według Contextu średnia cena dystrybucyjna tabletów z Androidem spadła z 204,10 euro w ub.r. do 184,20 euro w październiku br.

Najbardziej wzrosła sprzedaż modeli 7-calowych – o 85,9 proc. rok do roku. Ich udział w sprzedaży tabletów z Androidem osiągnął w październiku 47,9 proc. Numerem 1 wśród producentów był Samsung (trzy modele tej marki najlepiej sprzedawały się w dystrybucji, na topie był Galaxy Tab 3 10.1).

Zdaniem Contextu w okresie przedświątecznych zakupów nieźle będą sobie radzić także iPady. Wśród nich najpopularniejszym w październiku był iPad mini. Okazał się jednym z 5 najlepiej sprzedających się tabletów w kanale dystrybucyjnym, od kiedy prowadzone są badania.

Context zauważa, że mimo większego popytu na tablety w IV kw., wzrost sprzedaży liczony rok do roku zwolnił z 68,1 proc. w III kw. do 35,4 proc. w październiku. Powodem jest większa baza, do której odnosi się tegoroczny wynik oraz brak niektórych nowych modeli w ofercie dystrybutorów na początku IV kw.